Songkran

Det är vattenfestival eller Songkran som vi säger i Thailand. Mina kusiner och vänner har det säket jätte kul nu.

Songkran, det thailändska nyåret, är den viktigaste, mest kända och den gladaste av de thailändska högtiderna. För människorna i Thailand är den en högtid när de kan kasta vatten på varandra, och även om den har en religiös betydelse så det oftast väldigt kul. Alla blir genomvåta och eftersom den infaller under den hetaste delen av året så är seden riktigt uppfriskande.
Det är nyår men man byter inte år då.


image56



Vill också vara med ='( 
Det är fett synd för mig jag åker två gånger om året men aldrig när det är Songkran.

 Vänta bara jag kommer om nårgra år.....


Kommentarer
Postat av: Lovisa

ser ju super kul ut ju!:D

2008-04-13 @ 19:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0